HAPPY HALLOWEEN

 
...i efterskott! Men men, bättre sent än aldrig, right?! ;)
Hihihi
 

Hoppas ni hade en rysligt bra halloween. Riktigt skrämmande bra. Hade en dökul kväll med läskigt god mat, och riktigt bitande stämning...  (Höhöhöhö XD )
 
Halloween är en rätt mysig högtid tycker jag. Eller det beror väl på egentligen, men det är iaf mysigt med alla tända ljus, småbarn som kommer fnittrandes och säger (skriker) "Bus eller godis!" och man riktigt ser på dem hur ivriga de är i förhoppning om att få något gott. Att klä ut sig är också kul!
Iår firade jag halloween med några vänner hemma hos T, som är en utav vännerna då. Hon och tre till tjejer, fyra killar och jag var hemma hos henne och hade det super :)
Alla klädde ut sig. T var utklädd till en svart katt, de andra tjejerna till ängel, sjuksköterska och Harley Quinn. Killarna kom som Batman, råtta med luden svans och fe med fjärilsvingar och tiara. Vackert... :P
Jag kom som rödluvan. Älskar blodrött! Blir ju även mer intensivt rött då min hy just nu är väldigt vit ;)
 
De tre andra tjejerna stod för förrätten, T och jag för huvudrätten och killarna för efterrätten.
Alla fick sedan skriva ner ett namn och beskrivning till sin rätt och av det gjorde vi en meny;
 
Förrätt: Children's hearts
En helt eko kall sallad med melonbitar formade som små hjärtan. 
(melon, maché, isbergssallad, gurka & rödlök)
Huvudrätt: Risotto de la Nuit
Risotto på eko svart fullkorns ris med en hint av gorgonzola. Serveras i en liten kopp, toppad med färsk champion. Till detta pocherad vit fisk & råa "zucchiniblommor".
Efterrätt: Bajskorvar i mens
Våra awesome:a prottebollar som smakar som riktigt mörk choklad, kokos och lite vanilj = bajskorvar. Halvtinade hallon som vi geggat = mens.
The awesome prottebollar på hallongegget = bajskorvar i mens!
 
Är det bara jag, eller märks det inte rätt tydligt vilken rätt killarna gjorde? Hahahaha ^^
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0