SWEDENTAL

 
Hej hej!
 
Nu är vi äntligen framme i Sthlm på tandläkarmässan. Mina föräldrar är tandläkare och skulle hit igen och frågade om jag ville med. Såklart jag vill! Mässan är ju bara några timmar, sedan blir det shopping resten av helgen - och glöm inte 2 dagars hotellfrukostbuffé! ☺  Wiiiiieee!!
 
Nu har vi precis ätit lunch och ska in på mässan. Det blev varsin sallad; medelhavssallad med matvete, smulad fetaost och oliver till mamma, samt varsin rostbiffssallad med citruskamut* till pappa och mig. 
 
 
Väldigt mycket fettslamsor på rostbiffen tyvärr, men det skar jag lätt bort ändå. Citrusdinkeln var supergod! Det ska jag snappa upp till hemma ;)  hihihi..
 
* kamut är en typ av vete och kallas pckså för kamut vete. Den har en dubbelt så stor kärna och innehåller mer proteiner, vitaminer och mineraler än andra vetesorter. Den kan användas till det mesta som annan vete används till, framför allt bröd, pasta och som matvete. Den hittas framför allt i hälsokostbutiker, då en del personer som inte tål vanligt brödvete kan äta kamutvete.
 Supergod och supernyttig!  *thumbs up*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0