Våfflorna som fick HÖGSTA BETYG av både de vuxna och BARNEN!!

Idag var våra grannar över på fika.
(Eftersom jag inte vill skriva deras fulla namn så kan vi kalla dem "familjen J". Mamma A, pappa D och deras två små söner J och O)
J är som en lillebror för mig. Fast vi ser inte alls lika ut direkt... Hihi ^^  Han är adopterad från Afrika, så hans hy är riktigt chokladbrun, ni vet så som chokladen på Sandwich-glassen, fast liiite ljusare. Han har typiskt afrohår, svart och krulligt (men det är så kort så det synns inga lockar). Sedan har han riktigt vackra ögon med. De är stora, blanka och svartbruna med tjocka svarta fransar...
Han är riktigt sockersöt!! (Jag brukar kalla honom "min lilla sockerbit" <3 )
Hans bror O känner jag inte så väl ännu. Han är också adopterad. O är några år yngre och har haft svårt att anpassa sig till allt här, så han har inte fått umgås så mycket med andra ännu. (Han är för övrigt helt otroligt söt han med!)
 
När de kom över idag hade vi tänkt bjuda på våfflor. Fast mamma glömde handla "vanligt" mjöl och fick lite ("lite") smått panik när hon insåg det - för då var grannarna redan här...  Jag erbjöd mig att göra en våffelsmet på andra ingredienser än de där "vanliga"  (alltså typ ha i mandelmjöl, fiberhavregryn m.m.)  men mamma ville inte "skämma ut oss".  Hon tänkte på det där "nyttigt är inte gott" och "nyttigt är tråkigt". Även om mamma vill ha bra mat och äta nyttigt så har hon tyvärr också fått det där tråkiga och helt felaktiga, dumma myterna inpräntade i hjärnan... :( 
 
Tillslut blev det ändå min våffelsmet   ...för hon bad mig säga vad jag tänkte ha i, och hon fick väl kanske inte veta riiiiktigt heeelt vad som var i ...typ..  ^^ <3
Det fick hon veta först efter vi ätit - då alla sagt att de var supergoda!
Ännu en gång får jag visa mamma att min "konstiga mat" INTE är "tråkig" eller "äcklig" bara för att den är hälsosam/ bra/ nyttig!! :D
 
De fick ju liksom till och med HÖGSTA BETYG av barnen.
Yes, J och O tyckte de var alldeles super!  
"Am-nam-nam!! Jätte goda 'nilj våfflor!" sa O väldigt nöjt till oss och han fick i sig mer mat än han brukar annars (han är väldigt kräsen när det kommer till mat)  :D <3
 
Bra betyg, tänker jag -  för barn säger ju faktiskt vad de verkligen tycker! 
 
 
 
Till dessa nygräddade "am-nam-nam"-våfflor serverade vi iskall mjölk (Alpro Soy Light - jättegod! Rekommenderas verkligen :)) och varm bärröra (ekologiska frysta hallon och jordgubbar som vi tinade och sedan värmde lite, lade i en skål och rörde om)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0