Fluff Competition

Vet ni vad jag ska göra i morgon??  Något jättekul!
Eller snarare något jätte-jätte-jätte-jätte-jättekuuul!!!
Jag ska vara med i en tävling :)  Inte vilken tävling som helst - en flufftävling!!
 
Yes, ni läste helt rätt. Det är en  
.:FLUFFTÄVLING:.
 
This pic is borowed! From my dear close friend Mr. Google...  Hihihi ;) 


 
Ett gym här ska hålla en lite annorlunda fitnessrelaterad tävling. Man ska göra det bästa proteinfluffet. Sedan kommer en jury + publiken få bedöma vilket fluff som är bäst.
De kommer bedöma bidragen utifrån fluffets utseende och namn, konsistens, "fluffighet", ingredienser, näring (makronutrienterna + kcal), smak och lukt, kostnad, svårighetsgrad och något mer(?)..
Dock är de allra allra allra viktigaste sakerna näring/ kvalitet, smak och konsistens!
Tid och ingredienser är det inga regler för, men annars är reglerna simpla:
  • Tillåtna elektriska maskiner: våg, visp, mixer, vattenkokare, mikro, kyl och frys.
  • Receptet måste vara ens egna - ens HELT egna recept!
  • Fluffet måste göras av en enda individ, utan hjälp utifrån.
  • Inga ohälsosamma ingredienser, ingredienser som måste beställas eller köpas utanför landet.
  • Måste ha ett eget påhittat namn.
  • Varje bidrag måste göras så att fluffet blir exakt 1 port. Varken mer eller mindre!
Tävlingsdagen är i morgon och jag är sååå nervös nu! Har försökt få fram ett så bra fluff som möjligt, men det vill inte bli sådär superperfekt som jag vill... 
Perfekt smak, konsistens, "fluff", utseende, färg, lukt, näring (makros + kcal) och ALLT annat helt perrrfekt har jag fått fram - men aldrig allting samtidigt!  
 
Irriterande?
Kanske lite...
 
Eller ja, efter att ha gjort ca 8 - 10 omgångar fluff sedan jag fick höra om tävlingen (5 dagar sedan ...hehehe) så kan man lugnt säga att det är lite irriterande... "lite" irriterande... Eeehhehehehe ;)
Nej då, det är lugnt. Har en dag kvar ju! Idag ska jag testa en helt ny grej  som jag funderat på, som jag tror kanske kan vara den riktiga lilla (stora?) hemligheten till The Perfect Fluff.
 
 
Nu ska jag iväg och träna - i'ts legday!! Woop Wopp! - sedan ska jag experimentera lite och sedan försöka mig på att förbättra mina fluff-färdigheter ytterligare ;)
Ha det bra så länge!! <3
 
 
 #Strawberrylicious     #LikeASwede 
 
En bild från min Instagram på senaste fluffet!
Nååå, vad säger ni? Ser det inte rätt gott ut ändå? ;)  
.:I'M GETTING CLOSER:.


Kommentarer
Louise wennbergennberg

Stort lycka till i tävlingen skall tänka extra på dej idag föressten vad vinner man ? Hoppas du kommer på knepet många kramar louise

2013-10-26 @ 03:16:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0