YOU DESERVE IT

Vi har alla något vi tycker är riktigt gott.
Sådär riktigt superbt, helt otroligt, underbart, extraordinärt, himmelskt, fantastiskt gott. 

Såklart har vi rätt många saker vi också gillar och tycker om... Men jag tänkte på det där vi tycker lite extra mycket om. Det där som får dig att må lite extra bra. Det där som får just dig att må underbart för en stund. Som får dig att njuta med alla dina sinnen

Förstår du vad jag menar?
Vad har för indulgences som du njuter sådär "lite extra" utav?
Har du en favoriträtt kanske? Eller är det något drickbart? Ett livsmedel kanske, som morötter? Eller ja, vad man nu kan tänkas indulge with all your senses...



Vad det än må vara så tycker jag du är värd att få njuta av det. Och det är helt ok även om "det anses" vara "för onyttigt". 
Oavsett om det så är en pizza från en snabbmatskedja (på "vanligt bröd" av vitt raffinerat mjöl ("vitt gift"), tjockt med fet ost, rikligt med sås, kanske pommes osv)...
...Eller om det är ett glas färskpressad selleri- och gurkjuice...
... Så är DU VÄRD att äta/ dricka det. DU är VÄRD att få må bra. DU är VÄRD att njuta av livet!




Till lunch idag fixade jag något som verkligen är en true indulgence för just mig. 
Det är en slags sallad som är så god att jag inte har ord att beskriva hur perfekt den är. Jag som annars kan babbla på i evighet, som har fler adjektiv än det finns hamburgare i USA (...typ) har inte ord att beskriva hur gott detta är. 
Det mina damer och herrar, är ett av det bästa betyg någonting kan få.

Basen är en kombination av smaker och konsisteners som verkligen "gifter sig" i munnen. Smak
Färgerna är vissa starka, vissa ljusa, några kalla, flera varma - och alla vackert klara. Syn
Crunchy sound från nötterna, det läskande ljudet från melonen, krispet från salladen... Hörsel
Alla färska grönsaker, melonen och nötterna doftar underbart fräscht. Lukt 
All fantastisk näring får dig att känna att du mår bra både psykiskt och fysiskt, samt ger härlig massvis av energi. Känsel



Såååå här är my little treat:  Mariasallad 
(Blev dock inte helt enligt mitt "originalrecept". Valde att ha den som en hel rätt, så lade till bl.a. lite mer protein (keso) och nyttigt fett (avokado), samt lite fler grönsaker (spenat, zucchini) 
I can truly say I enjoyed this lunch! Truly indulged :)  Mums!)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0