Latest from Instagram


Fick en kasse med 10 kg äpplen från mina morföräldrar häromdagen. Ekologiska, närodlade sötsyrliga röda äpplen från deras kolonilott. Ren lyx <3 
Kokade ihop ett helt ljuvligt gott äppelmos
Köket har doftat helt ljuvligt flera dagar nu efter :)




Åkte ner till Skåne för att fira några nära släktingars födelsedagar. Bodde hos kusinerna i deras hus precis vid havet. Det blev många promenader vid strandkanten :)
När de andra åt födelsedagstårta så njöt jag mer av 
nybryggd espresso, några av mina egna hemgjorda 
Raw Vegan Chocomonds & halvfryst frukt 
(satsumas & äpple från deras trädgård).




Kvällsmys i soffan framför TVn (som nog ingen tittade på...) med familjen, morföräldrarna & kusinerna med familj. 
Om det blev lite trångt? Nej - det blev väldigt trångt!! 
Men också väldigt mysigt :)
Blev några fler R. V. Chocomonds & Topp Hälsa medan jag lyssnade på diskussioner om allt från tandläkarutbildning till grannens val av nagellack...
Yngste kusinen fyllde 18. Vi har en tradition att när man fyller år får man alltid välja maten till firandet. Kusinen ville ha en rätt jag hittade på för länge sedan -  min första egna rätt! 
Kändes riktigt smickrande <3  Blev jätteglad!
Teriyaki & limemarinerad laxfilé med ångkokt sparris, körsbärstomater & quinoamix (quinoa tri colore, färsk chili, pressad citron & lime, hackade grönsaker m.m).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0