La France, Je T'Adore <3

 
Många är utomlands såhär på sommaren. Kanske mest för att sola och bada, men också för att se och uppleva saker. Turkiet, Frankrike, Spanien, Thailand, New York...   Brukar ni åka utomlands såhär års? 
 
Vi åker utomlands nästan varje år på sommaren. Innan jag föddes (jag är en riktig sladdis..) så åkte min familj nästan aldrig utomlands. (Kanske Danmark liksom?) Mamma och pappa jobbade för mycket, och så var det för dyrt. Det var först när jag kom som de började ha råd till veckolånga semestrar utomlands
Nu går deras jobb riktigt bra och de unnar sig gärna resor idag :)   Flest resor har det blivit till Frankrike nu, ungefär vart och vartannat år brukar det bli en resa dit iaf. Min pappa äger en del av en stor vingård i ett av distrikten som vi brukar åka ned till och hämta vårt vin och champagne ifrån. Då passar vi på att ta några veckor till att sola och bada med såkart ;)  
Nice är en storfavvo hos oss!  Les Issambres har vi ofta varit i med. Sedan Paris (Disneyland då med ofc!!), Nantes, Marseille, Lille, Lyon, Le Havre, Bordeaux, Dijon, Antibes, Grenoble m.fl.  
Åh jag älskar verkligen Frankrike!! <3
 
 
 
I år har vi varit hemma hela sommaren ändå. En massa saker strulade till sig i våra liv så vi beslutade att bara vara hemma istället. Helt OK det med! Speciellt då vädret ändå varit ganska ok iaf (för en gångs skull)
 
 
Kom och tänka på en sak... Många förknippar ju resor utomlands, semestrar osv med må bra, njutning och unna sig.  Samtidigt tycker folk det ofta är svårt att hålla vikten, äta bra och träna såhär under ledigheter eller om man reser bort.  Det är det ju inte alls egentligen! I nästa inlägg tänkte jag skriva lite tips - om ni vill såklart! :)
 
Je vous embrasse,
votre petite Maria <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0