Skyr Muesli, Lemon & Elderflower <3

Glömde mitt mellanmål hemma, så fick springa in på ICA efter gymmet. De nya Skyr med müsli hade precis kommit in och hade rea. "Bara" 20kr för en sådan (26kr för dem vanligtvis... 26kr för en!! Dyrt, dyrt, dyrt!)

Den var riktigt god! Hade önskar att det inte var torkad frukt och så mycket socker i, men annars helt ok. Skulle gärna blandat den med min naturella kvarg hemma så den blev lite mindre söt, och också spätt med lite vatten för att få den aningen krämigare.
Supersmidigt med skeden som kom med! Slapp gå in på något fik och be om att få en plastsked eller köpa något av dem så jag kunde sitta där och då låna en av deras skedar...

Jag hade nog givit den 5/5 om den haft mindre socker, varit billigare och det inte hade varit torkad frukt i müslin. Nu får den väl ungefär 3/5 istället.
Jag håller mig till min vanliga kvarg istället :) ICA 0,1% is the shit! <3



Kommentarer
Louise wennberg

Hej gumms älskar också den magra kvargen kan ju äta en hel burk inland :) har du testat att blanda den med fun willdbery safft ? Blir jätte gott testa får du se kram på dej louise

Svar: Hej Louise! :) Jo visst är den helt magisk! Älskar den ^^ <3
Fun Light är jag väldigt mycket emot. Den innehåller ämnen som jag absolut inte vill ha i min kropp. Många ser den som "nyttig" bara för att den är så kalorisnål, men den är verkligen inte alls bra för dig. Sedan innehåller den ju även aspartam som man vet är dåligt för kroppen och även ökar sötsuget (och VEM vill ha det?!) samtidigt som den lurar kroppen till att tro att den ska få socker nu, vilket gör att insulinet slås på - men inget socker kommer ju! Detta lurar kroppen väldigt och utan att ha kemilektion kan jag säga kort att du lättare går upp i vikt av detta. (Dock inte sagt att du kommer göra det).

Så jag kommer inte blanda min kvarg med någon kemisk häxblandning ;) Testa att blanda med annat istället söta du! Jag vill helst ha min au natural, för det tycker jag är godast, men du kanske vill smaksätta? Frysta/ färska/ varma bär eller frukter, smått hackad torkad frukt eller bär, grönsaker, färskpressad juice, ren vanilj, proteinpulver, maca, mesquite, kakao, carob, lakritspulver... Finns massor av goda och BRA saker du kan ha i istället <3 Kram på dig
Strawberry Dreams

2013-08-17 @ 03:13:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0