List of personal stuff & other random things

 

Fullständigt namn: Maria (mellannamn) (efternamn) XD

Längd: ca 165,5 cm?

Vikt: ..? 

Någonting jag tycker om med mig själv:  Att jag nästan alltid är glad och att jag aldrig ger upp :)

Någonting jag inte tycker om med mig själv: Mitt hår, mina ben - för korta, att jag lätt glömmer bort tiden och kommer försent, att jag har så svårt att sova ofta...

Nuvarande favoritlåt: .."låt" - singular?! Kan man ha bara en??  Kanske är en dasarskada (hehe ;) ) men jag har alltid massor av bra låtar som "får igång mig"  :P  Hiphop, RnB, pop och piano gillar jag kanske mest, men jag är en "allätare" med musik. Genrer spelar ingen roll - det är ju hur bra musiken är som är det viktiga ändå! ;)

Favoritfärg: Vit, svart, ljusa baby-/ pastellfärger (rosa, blå, turkos och grön) och mixen av riktigt röd, djupblå och vitt (typ de "marina färgerna")

Tre saker jag vill ha varje dag: Skratt, energi och rörelse.

Tre saker jag absolut inte kan göra: Äta vispad grädde, leva utan kramar och flyga med superkrafter (...än iaf)

Tre saker jag önskar jag kunde: Äta och dricka hur mycket som helst av vad som helst utan att något blev till fett på kroppen - utom i brösten!! XD - , minnas allt jag ville minnas (typ som alla svar till alla prov) och flyga med superkrafter (en dag så! Just you wait and see... wait and see...)

Detta tycker jag om att göra: Träna, dansa, dricka kaffe, agera/ skådespela, sova, drömma, laga mat och baka, kramas, bli masserad och vara glad (duh?! XD )

Bästa känslan: Lycka/ glädje, pirr i magen, kärlek, och "kicken" efter dans/ träning - och när man druckit kaffe!

Värsta känslan:  Ångest - helt klart!!  (Har du haft riktig ångest vet du vad jag menar...)

Detta inspirerar mig: Människor, bilder, musik och drömmar.

Detta har jag ätit idag:

Frukost: En kopp med lättkvarg mixat med frysta ekologiska jordgubbar och lite pumpakärnor ovanpå. Och ett rågbröd med min avokadoröra (mosad avokado, färskpressad citronjuice, keso) och ett salladsblad. 

Lunch: Grillad majskycklingfilé med vattenmelonssallad och pekannötter  ("Mariasallad" heter den :)  Recept på den kommer!)

 PWO:  En kopp kaffe  (pwo och pwo... haha! En kopp kaffe innan träningen iaf!)

Mellanmål: Halvfrusen lättkvarg med halvtinade hallon <3

Middag:  Varmrökt lax med matvete, citronklyftor och en sallad.

Övrigt: En bit Ombar Dark 72% som jag njöt av medan pappa masserade mina ömma axlar från träningspasset efter middagen. 

Hur mycket kcal äter du på en dag?  Haha.. Va? Jag räknar inte kcal på allt jag äter. Det är sjukt, jobbigt, krångligt och tråkigt, onödigt... Ingen behöver egentligen räkna kcal på allt de stoppar i sig..!

Hur mycket protein/ kolhydrater/ fett äter du på en dag: ...som sagt - jag räknar inte.

Jag hatar (mat)..: Smör, ost, grädde, bacon, såser, korv, stekt svamp, "indisk mat" och snabbmat/ färdigmat.  (Asså jag hatar det mesta som är fett, men det med mer omättat fett gillar jag mycket mer än det med mättat.. Haha! Gillar inte feta mejeriprodukter och fett kött ex, men gillar nötter och lax <3)

Jag älskar (mat)..: Kaffe (mat??), 0,1%-ig kvarg, typ alla grönsaker, frukter och bär (iskalla! mums <3), riktigt mörk choklad, ingefära, nötter och frön.

Favoriträtt: Varierar väldigt... Just nu är det  räksallad! 
Alltid sallad + tomat + gurka + honungs- eller vattenmelon + räkor (ofc..)  och sedan tar jag vad jag är sugen på, som exempelvis spenat, broccoli, zucchini, morot, selleri, granatäpple, äpple, päron, avokado, hallon, jordgubbar, rödlök, färska championer, kidneybönor, kikärter, keso, kvarg... :)

Detta har jag på mig just nu...trosor, bh och ett par söta natt-shorts från Hollister (räknas tofs..?)

Kändis jag är lik:  Får faktiskt väldigt ofta höra att jag är lik Nina Dobrev! :P

 

 

 
 .: NINA DOBREV :. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0