The Perfect Guy (according to moi)...

Har ni tänkt på att den där "perfekta mannen" aldrig verkar vilja dyka upp sådär som de gör på film? Där dyker han upp helt utan att tjejen behöver göra något och han faller för henne, tycker hon är perfekt och så lever de happily ever after... typ? Varför kan det inte vara så i verkligheten med! Jag menar, kraven är ju inte direkt sååå höga ändå. Det är ju bara några få punkter, lite småsaker och så.
 
- har fina ögon!    
Jag tror starkt på att man kan se ens persons riktiga jag genom ögonen :)
 
- är längre än jag.  
Gärna kring 1,90 m! Fast inte för lång heller... Över 2 m blir nog lite jobbigt.. typ? (Är uppvuxen med långa män. Pappa: 1,93 m. Bröderna: ca 1,9 m. Killkusinerna: 1,9 cm & 2,06 m. Deras pappa: 2,1 m.)

- är snäll, omtänksam, osjälvisk, givmild och trevlig.
 
- han är också smart/ intulektuell.  
Fast "jag-vet-allt"-typen går alltid bort! 
 
- har humor och tycker om att skratta/ ha kul  
(...fast vem tycker inte om det?)
 
- gillar/ älskar att träna, och är vältränad och stark.  
Eftersom jag själv har stooort intresse för träning :) Tillräckligt stark för att kunna bära mig! 
 
- och han är snygg!   
Inte fel om han är attraktiv med ju ;) Och hey - allt är ju relativt!
 
- behandlar mig som hans prinsessa :)
 
- är lite beskyddande.  
Men inte så han blir överbeskyddande!! Pojkvän, inte livvakt!
 
- is rich as a troll! 
 Och vill spendera pengarna på mig :) 
 
- går att lita på, håller det han lovar och kan hålla hemligheter.
 
- litar och tror alltid på mig.
 
- kallar mig söta namn/ saker :3    
Sweetie pie, cutie/ sötnos, älskling, my love, egna namn m.m.
 
- skickar söta sms "utan anledning".
 
- är romantisk.
 
- tycker om att resa och hitta på roliga saker.  
Inte sitta hemma och dega vid datorn/ TV:n jämt... Det är riktigt avtändande - och tråkigt!
 
- kan flera språk, mer än svenska och engelska.
 
- tycker om att överraska mig.
Som med en mysig middag med tända ljus, ett armband, bio - eller en resa till Disneyland! ;D
 
- gärna massera sin flickvän.
...alltså mig då ;)
 
- är lite "freaky" och har kvar barnasinnet.   
Men inte omogen eller barnslig för det!
 
- vill titta på Disney-filmer med mig :3
 
- tycker om riktig och hälsosam mat.  
Alltså inte köpa hem massa frysta färdigrätter, snabbmat, olika hel- och halvfabrikat, snabbmakaroner eller "dietpulver"... Han får inte heller vara en sådan där som säger att saker är äckliga för att de är nyttiga, typ rata alla grönsaker/ all fisk osv. Noop! Han ska gilla (älska!) min mat - min underbart goda, hälsosama riktiga mat! ...fast det gör väl alla ändå ;)
 
- röker och snusar aldrig.
 
- vågar visa känslor.  
Men inte att han ska gråta massor, skrika eller vara klängig (om ni förstår..?)
 
- har inte dallrig, mjuk eller "gubb"-mage.  
(Har väldigt jobbiga minnen av detta...)
 
- skriker eller slåss aldrig, och vill inte bråka.  
Alltså kunna argumentera och diskutera med bra ord istället för att skrika, svära eller
ta till dumma ord...
 
- inte ha fördommar eller dra alla över en kam.  
Ex. att "bögar" gillar rosa, eller folk som klär sig i svart och bär kajal är emos och skär sig m.m.
 
- stressar inte så mycket.
 
- luktar gott!   
Acqua Di Gio och den där andra vad den nu heter är helt underbara :)
 
 
Jupp!  The-perfect-guy-enligt-mig-listan! :)  (...skrivet med "viss" ironi (läs: mycket ironi) Haha! ;D )
Vad tycker ni? Hur är den "perfekta mannen/ kvinnan"? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0