Uno Dos Tres - it's a Taco more or less!

It's Taco Night tonight! :)

Mamma och jag ska ha tjejkväll här hemma då pappa är i Stockholm på en laserkurs (och mina
syskon bor ju inte längre hemma, sååå det blir bara min mama et moi nu)
Hemgjorda tacos, världens bästa mamma (- som för en gång skull inte är vrålstressad.. Yay!),
egen hemma-bio med surroundsystem + mörkläggning överallt, hela nya säsongen av The Mentalist inköpt, och jag är nyss hemkommen från ett hårt träningspass, fylld av endorfiner och nyduschad. 
Ibland känns livet rätt ok ändå ;)
 

På tal om tacos...
Hade en väldigt kul diskussion häromdagen med några vänner om just tacos. Vi diskutterade vad man har i tacos, vad som är normalt/ onormalt, gott/ äckligt, passar/ inte passar osv. Herregud vad olika vi tyckte!
Jag trodde att tacos såg mer eller mindre lika ut hemma hos de flesta, eftersom det är så väldigt vanligt som vardagsmat - och även vid fester, kalas och mys (fedagsmys!)
 
Hur ser era tacos ut? Vad har ni för "ingredienser" till ert "hopplock", och har ni saker till eller några speciella sätt att äta det på??
 
_I mina tacos finns alltid:_ över 50% (råa!) grönsaker*, tacokryddad färs, färskpressad citron- och limejuice, het tacosås, och kvarg eller turkisk yoghurt. Detta blandar jag och har i mjuka majstortillas.
Är majstortillasen slut köper vi de av fullkorn istället. Skulle vilja testa att ha det i salladsblad, men eftersom jag har mest grönsaker i så känns det som lite för mycket kanske..?

*annars blir det inte gott!! Har i ex: sallad, tomat, gurka, zucchini, morot, selleri, spenat, vattenmelon och avokado (inte frukter), paprika, lök... - men inte majs!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0