Welcome to my Strawberry Dreams


Välkommen hit! Hoppas du ska gilla min nya lilla blogg
Före denna har jag haft två andra bloggar med två helt olika "teman". Den första jag startade var anonym och mer eller mindre en ren dagbok och "avskrivningssida" för mig, då jag startade den under tiden jag var sjuk i en hemsk sjukdom. Skrev på svenska eftersom jag inte orkade bry annat då.
När jag började må bättre ville jag inte tänka på allt dåligt jag varit med om och hur hemskt jag mått längre. För hur skulle jag bli frisk om jag levde kvar i det sjuka? Så den bloggen försvann då.
Sedan började jag på en ny. Den fick handla om ett av mina största intressen: näring, mat och hälsa! Massor med recept, tips och trix inom hälsa och skönhet, träning, dans och annat kul. Den bloggen skrev jag då på svenska och engelska. Det blev så bökigt att skriva alla texter två gånger, översätta hit och dit och förklara vissa svenska ord (ex "lagom") som engelskan inte har osv. Sååå den bloggen dog s-n-a-b-b-t! Hahaha ;)

Så detta är nu min nya blogg - Strawberry Dreams!
 
 
 
Vad ska bloggen handla om denna gången då?
 
 MAT & NÄRING 
yummy recept, massa tips, nyttigheter och allt som är gott. Lite kul fakta
kommer säkert med! Jag är expert på "onödig" kunskap ;) Fast nää,
ingen kunskap är väl egentligen helt onödig!?

(Ni kommer märka att jag inte är någon "diet-tjej". Noop! Jag är en stark följare av min mammas visdomsord, meeen jag har gjort om dem en aning (hehehe)
så de blev mer så som
jag tror på:
"Du kan äta nästan allt, men inte alltid. Allting i lagom mängd för dig, och lagom är för alla olika, för vi är alla unika"
 
 
 HÄLSA 
Så som hälsa är för mig: må bra både fysiskt och psykiskt! Alltså inte så som många andra tycker, att "hälsa är att äta nyttigt och träna mycket". (Det diffusa ordet "nyttigt"... Det kommer komma mycket om det senare i bloggen. Det är ju ett riktigt hett ämne just nu, våren - sommaren 2013! Hälsohets hit och hälsohets dit...)
Lagom är väl ett väldigt bra ord här? Ät lagom och träna lagom - ditt lagom.
Men, men... mer om det senare! :)
 
 
 HJÄLP 
Jag älskar att hjälpa andra! Eftersom jag genomgått så sjukt mycket hemska saker (och positiva såklart!) så kan jag relatera till väldigt mycket och har mycket mer erfarenhet och högre mognad än de flesta i min ålder. Eller tja, jag har mer livserfarenhet, mognad och "klokhet" än många 40+ t.o.m... (Inget skryt eller kaxighet! Missförstå mig inte - jag avskyr skryt och ljug! Ni kommer nog märke även detta senare i bloggen :) )
 
 
...OCH ALLT ANNAT SOM FALLER IN! 
Som dans och skådespeleri!
Streetdance är min kärlek, skådespeleri min passion, tycker om att "läsa människor", kan inte leva utan träning, jag tycker mat och näringslära är extremt intressant och att laga mat och experimentera i köket är såååå kul! 
Så de ämnen ovan kommer det nog bli mest utav, men säkert massa annat också.
Om ni läser min blogg kommer ni också märka att jag är expert på att komma in på sidospår, "babbla på" och skriva långa romaner när det egentligen bara skulle blivit
max två rader ;) Hahaha!
 
 
Det var nog allt jag hade att säga nu. Så, ja... Welcome to my blog,
Strawberry Dreams
 
 
 Bilderna är lånade från: 
deviantart.com, welcomehomejane
tumbler.com, idontcareiloveit
tumblr.com, lovinthelazies 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0