BEST FLUFF EVER!!!

 
 
Herregud... Jag har gjort det... Äntligen, har jag gjort det... Iiiiiiihhh!!! :D 
 
Söta hallon  mjuk honung  mörk choklad   kaffe   en len & rund "nötighet"   
 
 
 Jag har äntligen knäckt koden till det alldeles perfekta fluffet
 
 
 
 
Har försökt ett antal gånger med att få fram det, men har inte lyckats få det helt riktigt bra. Antingen för lite "fluff", så det blivit lite segt. Eller så har det blivit för luftigt, som skum! Flera gånger har det blivit för mycket rumstempererat eftersom jag vispat så länge - då "dör fluffet" och smaken... Ännu fler gånger för kallt då jag testat att frysa det (alldeles för länge...)  Ännu fler gånger har själva smaken inte blivit riktigt helt så bra som jag önskat...
 
Men nu, nu blev det bra. Nej förlåt - det blev SUPERBRA!!  :D
 
Fick till det helt perfekt! 
Fluffigt som bara den, utan att bli "skummigt" med massa bubblor - som en äkta chokladmousse! - och det var fast i konsistensen, men ändå lent och mjukt. Den blev riktigt kall utan att vara fryst.
Och smaken... It really hit the spot this time!
Smaken blev en riktigt bra kombination av riktigt smakrika hallon, mörk choklad och kaffe (mocha!), liten lagom sötma från honung och en liten nötighet, rund och len smak med svag ton av vanilj från soydryck.
 
 
 
Det blev bara helt perfekt nu! <3
 
Omnomnomnomnom...
Chocolate is a girls best friend ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0