Stockholm, Stockholm stad i väääärlden!

HALLOJ! :)

Nu är jag i Stockholm stad heeeela helgen! Underbart! <3
Min brorson fyller år (känner mig så gammal... Brorson... Ok, jag är nästan 17 "bara" ..men ändå!) så vi ska fira lillen i morgon. Hans mamma och pappa (aka brodern min) har stått hela dagen och bakat bullar, handlat och förberett allting (aka ca 1 - 2 timmar allt som allt...) säger att de är så väldigt, väldigt trötta nu. (Hahaha! De är laaataa mest ;)  Och ja, de vet det också)


I morse började dagen med att mamma väckte mig vid kvart i nio när hon skulle duscha. Min säng här på hotellrummet är den som är närmast badrummet, så vaknade även när hon inatt var på toa ..några gånger. Tack och lov så snarkade inte pappa inatt iaf! Han som brukar snarka något helt fruktansvärt vanligtvis.

Sedan kom något jag längtat lite efter: HOTELLFRUKOST. Buffé av allt man kan tänka sig (då vi bor på ett riktigt fint hotell :) )   
Blev en skål med gottgott och en till med gottigottgott!   Alltså en stor skål med färsk gurka, tomat, rädisor, spenat, hallon och olika frukter + lite S&P på tomaterna.  Sedan en stor skål med kesoyoghurt (mestadels minikeso, sedan hotellets bäryoghurt som de blandar själva av naturell lättyoghurt och frysta bär, och sist en del naturell lättyoghurt) som jag toppade med mandlar, ekologiska osockrade branflakes och naturella dinkelpuffar. Mums!


Then we hit the town! 
Mamma och pappa köpte Nespresso-kapslar, en present till lillen och lite olika "delikatesser" att ta med hem. Godis med, att ha på resan hem - "bilgodis". Haha! Alltid samma sak... Mamma bara "måste" ha en påse Malaco Gott & Blandat när vi reser, och hon kallar det sitt "bilgodis". 

För mig blev det bl.a. en lyckad tur till Scandinavian Nutrition! Hittade precis vad jag letade efter! :) Yay!! 
En burk till Micro Whey Active Pancake från Self (killen i butiken tyckte jag skulle testa. Han var själv helsåld på dem sa han), en ny sorts Vitamin Well med melonsmak, en low-carb proteinbar från Body Science med högt proteininnehåll (kokos/ choklad ofc!), och sedan mina allra  första Questbars!! 



 TAA-DAAAAA!!! ^^ <3 


Det blev följande Questbars:
- Strawberry Cheesecake
- Choc Chip Cookie Dough
- Banana Nut Muffin
- Apple Pie
- Cinnamon Roll

Ska bli så sjukt kul att få testa dessa! (Aaaand the pancakes as well ofc!) Kan säga att förväntningarna inte är så värst lite höga direkt... Har ju hört att de ska vara "helt gudomliga!" av väldigt, väldigt, väldigt många nu (kolla bara instagram och fitnessbloggarna idag så ser ni precis vad jag menar. Fanny Roethlisberger, Susanna Backman och ca 90% av instagrams alla användare som skriver/ lägger upp bilder på hälsorelaterade saker verkar iaf "lite smått" beroende utav les Quests).




Nu ligger vi i våra sängar på hotellet och ska sova. Är helt sluut!
Imorgon blir det hotellfrukost igen (mums!), sedan ska jag testa deras gym här medan mamma tänkte bada (undrar vad hon säger när hon inser att hon glömde baddräkt..?) Därefter lunch någonstans i city innan vi åker och firar lille sötnosen <3   Älskar honom sååååå!! 

Han är definitivt sin FASTER UPP I DAGEN :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0