Värsta proteinpulvret jag smakat

 
Fick ett prov av ett "nytt" protteinpulver idag - Nutramino's Whey Protein, med smaken Straciatella.  
"Åååh, vad kul! Här ska göras proteinfluff till efter mag-passet idag! Niiiice"  tänkte jag, men var visst lite för naiv där...   ("lite")
 
Smaken var Stracciatella och jag har hört rätt mycket gott om just det pulvret (ok visst var de flesta sponsrade av Nutramino (som är märket för pulvret) men ändå).
Stracciatella är egentligen en glass av vanilj med chokladbitar. Så det pp't som Nutramino har är alltså med vaniljsmak och har små bruna minibitar som ska smaka choklad.
 
 
Krämig vanilj och bitar av choklad + frysta hallon + bästa naturella lättkvargen + lite vatten  
= (...vadå?)
 
Enligt min allt för naiva förväntning:
  = mums! Nytt gott fluff!
 
Verkligheten:
  = fy! Hemsk syntetisk vanilj, smakade inget "choklad", konstig bismakillamående och ånger...
 
 
Det var verkligen inte gott! Det pulvret är top 1 över äckligaste pp'n jag smakat nu!
Rekommenderar det verkligen inte alls :S   Speciellt den där syntetiska smaken av vanilj var värst.
Om ni jämför en äkta italiensk gelato (glass) med typ GB's Big Pack så fattar ni nog vad jag menar...  Pp't var alltså som Big Packen - kan inte ens jämföras med the real deal!
 
P.S: har skålen med en del av fluffet (hatar att slänga mat, men fixade bara inte smaken...)
framför mig och kan tillägga att lukten är allt annat än god med. Faktiskt får den mig att må illa, eller rättare sagt må ännu mer illa... Nej fy, måste verkligen gå och hälla ut det direkt :(
 
 
 
Här är den på bild:
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strawberrydreams.blogg.se

"Lev livet fullt ut! Lev nu, vänta inte på framtiden och älta inte dåtiden. För nu är det som var din framtid och det är en kommande dåtid. Lev livet som du gör bland dina jordgubbsdrömmar" En blogg av en tjej på snart 17 vintrar med livserfarenhet och "klokhet" som en 45+are. Här får ni läsa om främst recept supergod (nyttig) mat, hälsa, träning och annat kul som händer i mitt liv. Streetdance och skådespeleri är också två stora passioner!

RSS 2.0